Kalevi-joulud-2025-aspect-ratio-16-9

Kalevi tehases valmib üle poole miljoni sussišokolaadi

Orkla Eesti Kalevi tehases on jõulutootmine täies hoos, novembriks peab valmima üle 400 tonni spetsiaalselt jõuluks mõeldud maiuseid, mistõttu kasvab ajutiselt tehase töötajate arv 22 inimese võrra.

Kalevi jõulukollektsioonis on sellel aastal 24 erinevat toodet, nende seas peamiselt jõulurüüs traditsioonilised lemmikud. Kui üle poole Kalevi jõulutoodangust süüakse ära Eesti kodudes, siis ülejäänu läheb naabrite juurde: Lätti, Soome ja Rootsi.

„Meil on piirkonna hinnatuim šokolaadikompetents, mis annab ka jõulutootmisel eelise – näiteks meie Jüri tehases valmivad piparkoogipallid piimašokolaadis on rahvusvaheliselt, eriti põhjamaades suur hitt,“ märkis Orkla Eesti kommunikatsioonijuht Hanna-Liisa Ruul.

„Eesti inimeste seas on traditsiooniliselt kõige populaarsemad erinevad temaatilised kinkepakid ja sussišokolaadid. Neid viimaseid valmib tublisti üle poole miljoni ja need jõuavad peamiselt Eesti päkapikusussidesse,” rääkis Ruul. “Eestlased ei otsigi enamasti jõuludeks päris uusi maitseid, vaid juba tuttavaid lemmikuid nagu Anneke või Maiuspala, mis on saanud jõuluajale iseloomuliku kuue. Siiski on ka uusi tulijaid nagu karamelline valge šokolaad soolatud mandlitega ja riisikrõbinatega pralineekomm piimašokolaadis, millele on põhjust ennustada suurt menu.“

Kuna jõulud on magusatootmise jaoks tipphooaeg, kus mahud kasvavad kordades, siis värvatakse igal aastal selleks perioodiks ka täiendavat tööjõudu.

„Pea pooled meie abilistest on praeguseks pensionile jäänud oma töötajad, kel on süda ikka magusatootmise juures – nii käivad nad meil ikka hooajati abis, aga leidub neidki, kel meiega ühist ajalugu pole, kuid keda jõulutootmine lihtsalt väga huvitab,“ ütles Ruul.

Kalevi jõulutootmine algab juba augustis, saab hoo sisse septembris ja kestab kuni novembrini – enne jõulukuud on kõik valmis, pakis ja osalt ka laost välja läinud. Jõulutooteid hakatakse poodidest otsima üsna varakult, tavaliselt esimeste sügisele omaste külmade ilmadega, seejuures tekib esmane nõudlus piparkookidele. Eelmisel aastal osteti Eesti kauplusekettidest jõulude eel ja ajal (perioodil oktoober 2024 – jaanuar 2025) Nielseni andmetel ligi 1,4 miljonit pakki piparkooke, neist 400 000 olid Kalevi kaubamärgi tooted. Kuna nõudlus piparkookide järele on tõusuteel, plaanib Kalev sel talvel müüa pool miljonit pakki piparkooke.