Ettevõttest

Orkla Eesti AS on Eesti juhtiv toidutööstusettevõte, mis ühendab endas kaht pika ajalooga kohalikku kaubamärki ja tootmisüksust – Kalevi ja Põltsamaa tooted on tuntud ja armastatud kõigis Eestimaa kodudes.

Orkla Eesti kahes tootmisüksuses, Kalevi tehases Jüris ja Põltsamaa tehases Jõgevamaal valmib ühtekokku enam kui 500 erinevat toodet. Kalevi kommid ja šokolaadid ning Põltsamaa mahlad, sinep, köögiviljahoidised ja Felixi ketšup on eestimaalaste lemmikud juba aastakümneid. Lisaks turustab ettevõte Eesti turul mitmeid teiste Orkla kontserni ettevõtete populaarseid tooteid nagu Taffeli snäkid, Grandiosa pitsad, Paulúnsi müslid, Abba kalatooted, Ekströms mustikasupp, Anamma taimsed toidud jne

Orkla Eesti annab tööd ligi 600-le inimesele.

Kalevi tehas

Kalevi nime kandvad maiustused valmivad Harjumaal Rae vallas kaasaegses 26 500 ruutmeetril paiknevas tehases. Kalev on siinse piirkonna tõeline šokolaadiekspert ja nii on valdav enamik tehase toodangust šokolaadimaiustused, mida valmistatakse nii koduturule kui ka mujale – peamiselt Skandinaaviasse, Balti riikidesse ja Venemaale. Viimastel aastatel on Kalev investeerinud kaasaegsetesse tootmisseadmetesse ja tehnoloogiatesse ligi 15 miljonit eurot ning investeerimine jätkub ka edaspidi. Kalev on olnud küsitluste põhjal aastaid eestlaste armastatuim kaubamärk.

Põltsamaa tehas

Põltsamaa tehast teatakse eelkõige mahlade, köögiviljahoidiste, suppide, sinepi ja veini valmistajana. Tarbijate vaieldamatute lemmikute hulka kuuluvad kindlasti Põltsamaa mahlatooted, kurgi- ja kõrvitsahoidised, Felixi ketšupid, Põltsamaa sinep ja palju muud. 2017. aastal investeeris ettevõte uude mahlatehasesse 1,5 miljonit eurot, mis tegi Põltsamaast Baltimaade kaasaegseima mahlatööstuse.

Orkla liitis 2018. aastal kaks varasemalt eraldi tegutsenud toidutööstusettevõtet üheks tervikuks, kuid eestlaste poolt armastatud tooted valmivad jätkuvalt tuttavate Kalevi, Põltsamaa jt brändide nime all. Ka Kalevi šokolaadipoed ning Tallinna vanalinnas asuv Maiasmoka kohvik kannavad endiseid nimesid.

Orkla on Norra päritolu juhtiv toiduainete ja esmatarbekaupade kontsern Põhjamaades ja Balti riikides, valitud turgudel Kesk-Euroopas, Venemaal ja Indias. Kontserni käive ulatus 2017. aastal üle 4 miljardi euro, kontsernis töötab kokku rohkem kui 18 000 inimest. Orkla grupi edu põhineb igas riigis kohalikel tugeva ajalooga brändidel.

 

Tootmise ajalugu Eestis

Kalevi kommivabriku esimene eelkäija Lorenz Caviezel alustas tegevust 1806. aastal Tallinna vanalinnas. Algusaastatel valmistati seal peamiselt suhkru- ja martsipanimaiuseid. 19. sajandi teisel poolel sai äri omanikuks Georg Stude, kes laiendas seda oluliselt ja hakkas lisaks martsipanikujukestele valmistama eksklusiivse käsitööna šokolaadikompvekke. 1921 asutati Kalevi vabriku suurim ja tuntuim eelkäija – šokolaadi- ja kompvekivabrik Kawe. 1940. aastal riigistati ja liideti kokku Tallinnas sel ajal tegutsenud kondiitritööstusettevõtted ning hiljem moodustati neist kondiitritoodete vabrik Kalev. Nimi on Kalev on kasutusel 1948. aastast. 1991 moodustati kondiitritoodete vabriku Kalev baasil RAS Kalev, mis neli aastat hiljem erastati ja moodustati AS Kalev. 27.05. 2010 sai AS Kalevist Orkla grupi liige.

Toidutootmine Põltsamaal on pea sama pika ajalooga kui Eesti Vabariik. Kui alguses toodeti Põltsamaal avatud tehases vaid mahla ja veini, siis peagi lisandusid tärklis, kamajahu ja kohv. Salatite, hoidiste ja keediste tootmisega alustati 1936. aastal ning juba toona läks suur osas toodangust ekspordiks. 1961. aastal toodi turule tänini tuntud ja armastatud Põltsamaa sinep, mis on muutumatuna püsinud ligi 60 aastat. Põltsamaa tehas oli esimene toidu tuubidesse pakendaja Eestis. Samas pakendis ja samal liinil valmistati hiljem toitu ka kosmonautidele, legendaarset Põltsamaa marmelaadi ja ekstrakti Kosmos.

Alates 1996. aastast kuulub Põltsamaa tehas Orkla gruppi.

Meie visioon ja missioon

Meie visioon
Sinu sõber igapäevaelus

Meie missioon
Parendada igapäevaelu jätkusuutlikumate ja nauditavamate kohalike brändidega

Meie väärtused

JULGE
See on südikus, uuenduslikkus ja tahe olla maailmatasemel. See on meie põhiväärtus edasiliikumisel, kartmatusel ja vajalike riskide võtmisel. Julged inimesed seavad kõrgeid eesmärke ja armastavad võita. Julgust on vaja, et pidada keerulisi arutelusid, teha raskeid otsuseid ja öelda välja, kui midagi on valesti.

USALDUSVÄÄRNE
Usaldusväärsed inimesed on professionaalsed, oskuslikud ja usaldustäratavad. Inimesed saavad meid usaldada. Me peame oma lubadusi. Me täidame oma kohustusi tarbijate, klientide, omanike ja ühiskonna ees. Oleme valmis pikkadeks teekondadeks ja ületame ettetulevad raskused. Me mõtleme ja töötame pika perspektiiviga, kombineerides vastupidavust ja energiat.

INSPIREERIV
Inspireeritud inimesed on kirglikud ja põlevad soovist õnnestuda. Nad otsivad pidevalt uusi lahendusi. Me inspireerime tarbijaid, kliente, partnereid ja üksteist.