Komeet_pralineekomm_kaalu_2022_3000px-aspect-ratio-16-9

Keskkonnateadlik päkapikk ostab Komeedi kommi

Päkapikkude abiga jõuab jõulukuul poekotti tavapärasest rohkem šokolaadi ja komme. Orkla Eestile kuuluva kodumaise maiustuste tootja Kalevi tootearendusjuht Kadri Sepp ja turundusjuht Anu Redi toovad tootevalikust esile ühe kommi, mida keskkonnast hoolivad päkapikud ostaksid.

Orkla Eesti Kalevi tehase tootmises tekib igal aastal ligi poolsada tonni ebastandardseid šokolaaditahvleid ja komme, mida pole võimalik välimuse või kaalu tõttu müüki panna. Sellised tooted tekivad tootmises peamiselt tehnoloogilistel põhjustel või tootmisliini üleminekutel ühelt kommilt või šokolaadisordilt teisele.

„Näiteks korjatakse tooted liinidelt maha, kui neil ei ole ühtlaselt glasuuri peal, dražeede puhul on tekkinud mitmikud või batoonikeste puhul ei ole komm ühtlase kujuga. Tihti võivad assortiikommid ja pähklitega šokolaadid vormist välja löömisel ka puruneda, mistõttu neid enam pakkida ei saa,“ tõi Kalevi tootearendusjuht Kadri Sepp näiteid.

Tootmises tekkivaid ebastandardseid komme, mis muidu ära viskamisele läheks, müüb Kalev kaalukommina edasi oma šokolaadipoodides üle Eesti, aga lisab neid koos šokolaadimurruga ka Kalevi ühe suurima müügihiti, Komeedi kommide sisse.

„Kui mõtleme sellele kogusele, kui palju visatakse Eestis iga-aastaselt ära toitu, oleks täiesti vastutustundetu visata prügikasti komme, mis näevad standardist teistmoodi välja, aga maitsevad sama hästi nagu iga õige komm. Seda enam on hea meel, et meie Komeet on üks enimmüüdavaid komme kogu Kalevi tootevalikus,“ lisas Kalevi turundusjuht Anu Redi.

Kama- ja kohvimaitselist pralineekommi Komeet hakati Eestis tootma juba aastal 1945. Komeedi retsepti pole ajas oluliselt muudetud, ometi on iga Komeedi kommipartii täiesti unikaalne tänu sinna lisatud kommide ja šokolaadimurru tõttu, mis Komeedile iseloomuliku maitse ja aroomi annavad. „Heas mõttes on Komeet läbilõige kõikidest sel hetkel Kalevi tootevalikus olevatest kommidest ja šokolaadidest, mida keskkonnast hoolivad päkapikud kindlasti ostaksid,“ ütlesid nii Redi kui Sepp.

Kalevi toodetes kasutatav kakao on 100% kestlik ning Rainforest Alliance organisatsiooni poolt sertifitseeritud. Tänavuse brändiuuenduse tulemusel said Kalevi tooted ka varasemast kestlikumad pakendid, näiteks uued pralineekommide etiketid on toodetud 70% ulatuses taaskasutatud materjalist ja muudatusega hoiab ettevõte aastas kokku ligi 2 tonni liimi.

Orkla Eesti AS on Eesti juhtiv toidutööstusettevõte, mis ühendab endas kaht pika ajalooga kohalikku kaubamärki ja tootmisüksust – Kalevit ja Põltsamaad ning esindab Eesti turul mitmeid teisi tuntud kaubamärke nagu Felix, Taffel, Laima, Selga, Vilma, Naturli, Möller’s jt. Oleme osa suurest rahvusvahelisest Orkla kontsernist ja pakume Eestis tööd ligi 600 inimesele. Panustame igapäevaselt nii jätkusuutlikumasse tootmisesse kui ka tervisesõbralikumate toodete arendamisesse.

KALEV-22.04.22_11.28.04-scaled-aspect-ratio-4-3