Kaido-Kaare_Kantar-Emor-aspect-ratio-16-9

Orkla Eesti tõusis Eesti mainekaimaks ettevõtteks

Kantar Emori suurettevõtete maineuuringu kohaselt tõusis Eesti elanike silmis esmakordselt mainekaimaks ettevõtteks Orkla Eesti. Ka varem on ettevõte esikolmikus olnud, kuid maineliider seekord esimest korda.

Kantar Emor mõõdab suurettevõtete tuntust ja mainet igal aastal ja reastamine toimub selle alusel, kui tugevaks inimesed vastavat ettevõtet peavad ja kuidas ettevõttesse suhtuvad. 

„Võrreldes enamiku teiste suurettevõtetega toetub maineliider Orkla Eesti kahest mainekuvandi komponendist ‒ tugevuskuvand ning suhtumine ettevõttesse ‒ mõnevõrra enam n-ö pehmemale poolele ehk inimeste positiivsele suhtumisele ettevõttesse. Samas võrreldes mullusega on tõusnud inimeste hinnangud mõlemale mainetegurile,“ rääkis uuringuekspert Katrin Männaste. „Eriti on Orkla Eesti mainekus kasvanud noorte tarbijate seas. Siin võib spekuleerida, et noortele on ehk sobinud maiustustebrändi Kalev visuaali ja pakendite värskendamine,“ lisas ta. 

„Maineliidriks tõusmine on kahtlemata suur tunnustus, oleme uhked ja tänulikud Eesti inimestele usalduse eest! See näitab, et meie ettevõtte tegevus ja areng, kestlikkusele suunatud pikaajalised valikud ning vastutustundlik tootmine lähevad paljudele päriselt korda. Selline tunnustus tähendab ka seda, et  meie peamised brändid – Kalev ja Põltsamaa – on hoitud ja armastatud, mis annab meile kinnitust, et oleme õigel teel. Püüame astuda tarbijate ootustest alati sammu võrra eespool ning anda endast parima, et saavutatud mainet hoida,“ ütles Orkla Eesti juhatuse esimees Kaido Kaare.  

Katrin Männaste sõnul eelmise aasta languse järel ettevõtete mainekuvand üldiselt veidi paranes. „Suhtumise paranemist on märgata näiteks juhtivate energiaettevõtete puhul, mille kuvand mullu kõrgete energiahindade taustal halvenes. Varasemast pisut tugevamana tajuvad inimesed pankasid, siin võib näha taustal seda, et tänavu on avalikkuses palju räägitud pankade headest aegadest,“ lisas Katrin Männaste.  

Uuring viidi läbi veebis perioodil 2.-16. november 2023 ja selles osales 1153 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 esimese 270 ettevõtte hulgast, kokku 96 suurettevõtet. 

 

Foto: Arno Mikkor