Tarbijate hinnangul on kõige jätkusuutlikum bränd Eestis Kalev

Värskelt avaldatud Sustainable Brand Index™ brändiuuringust selgub, et Eesti tarbijate hinnangul on sotsiaalselt ja keskkonnaalaselt kõige jätkusuutlikum bränd Eestis Kalev. Sellele järgnevad Farmi ja Elron.

24.04.2020

TOP10 seas oli Eestis kõige enam toidubrände, lisaks Kalevile ja Farmile ka Eesti Pagar, Salvest, Valio ja Leibur. Orkla Eesti teine toidubränd Põltsamaa oli 13. kohal.

Kõige jätkusuutlikumaks kütusettevõtteks hindasid tarbijad Circle K, pangaks Swedbanki, telekommunikatsiooniettevõtteks Telia ja toidukaupluseks Coop.

2020. aastal esmakordselt Baltikumis toimunud uuringu käigus uuriti 3 600 tarbija hinnanguid ca 150 brändi suhtes seitsmes kategoorias: pangandus, energeetika, toidutootmine, kütus, toidukauplused, telekommunikatsioon ja transpordiettevõtted. Uuring analüüsis tarbijate teadlikkust ette antud brändide sotsiaalsete- ja keskkonnaalaste tegevuste osas ning hinnangut nendele vastavatele tegevustele.

Orkla Eesti turundusdirektor Annika Oja sõnul on positiivne, et ka tarbijad on ettevõtte pingutusi jätkusuutlikkusse panustamisel märganud ja tunnustanud. “Oleme endale seadnud väga selged sotsiaalsed ja keskkonnasuunalised eesmärgid aastani 2025. Lähiaastatel keskendume eelkõige keskkonnasäästlikumale pakendile eesmärgiga, et et pakendit oleks vähem ning et see oleks 100% taaskasutatud materjalist või ümbertöödeldav. Lisaks paneme rõhku tervislikumate toodete osakaalu suurendamisele oma tootevalikus ning inimeste hoiakute suunamisele tervislikuma eluviisi poole,“ rääkis Annika Oja.

Sustainable Brand Index™ on suurim brändide jätkusuutlikkust hindav uuring Euroopas, mis sai 2011. aastal alguse Rootsis. Uuring mõõdab suurimate tarbijabrändide tuntust sotsiaalse- ja keskkonnaalase vastutustundlikkuse osas. 2020. aastal küsitleti kokku 58 000 tarbijat Balti riikides, Põhjamaades ning Hollandis, hõlmatud oli 1 400 brändi 35 erinevas sektoris. Uuringut teostab Rootsi ettevõte SB Insight.